Srpnový knižní report

18:00


Srpen byl pro mě měsícem knih - normálně přečtu tak dvě tři knihy měsíčně, ale tentokrát to byla o dost větší sklizeň. Některé byly trochu zklamání, z některých jsem byla naopak nadšená. Poznámka do budoucna: nemít zbytečně vysoké očekávání.

Eleanor a Park pro mě byla tak trochu zklamání, ale dávám vinu spíš svému neúměrně vysokému očekávání. Všude na internetu se na ni pěla chvála, tak jsem čekala, že i já budu u vytržení nad tou "romancí ze školního prostředí", ale to se úplně nestalo. Nechápejte mě špatně, je to dobrá kniha a dobrý zástupce žánru Young Adults, ale není to prostě zas taková bomba. Příběh je to o dvou teenagerech, u dvou outsiderech, kteří se seznámí ve školním autobusu a zamilují se do sebe. Oba jsou tak trochu divní, Eleanor je z rozvrácené problematické rodiny a Park z rodiny přistěhovalců - což je milá změna od těch klasických perfektních hlavních hrdinů. Ale ten konec prostě... nebyl nic pro mě.

Jídlo na prvním místě je kniha, která je obecně dost populární a mě už dlouho zajímala. Je plná mých oblíbených vědeckostí, popisuje, jak které jídlo působí na vaše tělo a navrhuje 30 denní program tzv. Whole30, kdy ze svého jídelníčku vyloučíte všechny potenciálně problematické potraviny, jako např. mléko, lepek, cukr a alkohol. Obecně mi to přijde ohromně zajímavé a přemýšlím, jestli se do takového experimentu chci nebo nechci pustit. I kdyby se mi ale nakonec nechtělo, dala mi takhle kniha spoustu poznatků o jídle, které se opravdu hodí.

Neslibovala jsem ti procházku růžovým sadem je můj objev tohoto měsíce. Hledala jsem cíleně knihu z prostředí psychiatrické léčebny a našla jsem tento skvost - podle skutečné události. Přečtěte si celou krátkou recenzi tady.

Girlboss byla druhá srpnová kniha, která byla jen docela fajn. Upřímně moc nechápu ten povyk, co okolo ní je. Je to autobiografie, takže člověk nemůže pomlouvat příběh, ale stejně - je to na mě celé takové americky přitažené za vlasy ("chudá holka bez školy milionářkou"). Nicméně se tomu nedá upřít zapálení pro věc a relativně atraktivní myšleka tvrdou prací zaslouženého úspěchu (které bych v beletrii rozhodně nevěřila :)).

All The Bright Places (Všechny malé zázraky) byla skvělá! Moc doporučuji, ač je to taky styl Young Adults, ale pro mě s o mnoho zajímavějším tématem a nabitá skutečnými emocemi. Tématem je kromě mladé lásky i bipolární (depresivní) porucha, která je neuvěřitelně věrohodně popsaná - díky tomu, že autorka velmi podobný příběh zažila i ve skutečnosti. Začátkem září vychází i v českém překladu, tak si na ni počkejte anebo sáhněte po originálu.

The Life-Changing Magic of Tidying Up (Zázračný úklid) byl něco pro chaotika a shromažďovače jako jsem já. Pokud vás ještě žádná kniha nenaučila uklízet, tak téhle se to povede, věřte mi. Kromě toho taky pochopíte svůj vztah k věcem obecně a mně tenhle systém přijde velmi sympatický. Myslím, že se pravidlem "does it spark joy?" (v.p. "vyvolává to radost?") budu řídit ve více oblastech svého života. Taky vychází přeložená v září, tak pokud se vám nechce do angličtiny, dočkáte se.

Aktuálně se chystám na několik knih, leží mi v komínku vedle postele, a první začnu s Jsou světla, která nevidíme.

A co vy, máte nějaký prázdninový knižní objev?

Tak zas příště,

Natálie

Mohlo by se vám líbit

0 komentářů