zářijový knižní report

18:17


Se začátkem akademického roku vždycky rapidně klesne počet přečtených knížek "pro zábavu" - v předchozích letech většinou až na nulu. Já se ale rozhodla, že tenhle rok bude jiný a zatím se mi daří. Obě dvě zářijové knihy se mi líbily. Na Literární spolek Laury Sněžné jsem se chystala už dlouho a na Jablečný koláč naděje jsem našla typ na blogu mintyfinty.cz, kde ji zařadily do svého knižního klubu. A já mám kluby ráda.

Literární spolek Laury Sněžné se asi nepodobá ničemu, co jsem kdy četla. Jedná se finský magický realismus - pro mě asi nejatraktivnější a zároveň nejděsivější literární žánr vůbec. Příběh z malé finské vesničky, v jehož středu vystupuje tajuplný literární spolek s ještě tajuplnější představitelkou Laurou Sněžnou. Když ale do klubu vstoupí nová autorka, která se snaží místním záhadám přijít na kloub, dozvídá se o zajímavé Hře, ve které člověk řekne vše... i to, co si ani neuvědomuje, že ví. K tomu přidejte knihy se zmutovaným obsahem a finskou zimu. Nalákala jsem vás?

Jablečný koláč naděje pro mě byl docela oříšek. Ačkoliv Yound Adults (v tomto případě možná spíš dětskou) literaturou rozhodně nijak nepohrdám, někdy mi drahnou chvíli trvá, než si zvyknu na specifický styl vyjadřování hlavních postav a přílišnou průhlednost a černobílost příběhu. Nicméně u téhle knihy jsem byla ráda, že jsem prvotní rozpolcenost překonala, celkové vyznění příbehu mě totiž moc mile překvapilo. Příběh je o všem, co snad může člověka v pubertě trápit - neopětovaná láska, nepřijmutí v kolektivu, posměšky a šikana. Jsem ráda, že jsem si tenhle příběh přečetla a vám to doporučuji také - zkuste se naladit na stejnou notu a uvidíte, že mi nakonec poděkujete!

Tak s těmito společníky jsem trávila zaříjové volné chvilky. Jaké jste si vybrali vy?

Zase příště,

Natálie


Mohlo by se vám líbit

0 komentářů