Jednoduchý rámeček

17:56


Taky máte doma obrázek, který byste rádi zarámovali, ale není úplně běžné velikosti, nebo prostě nemůžete sehnat rámeček, který by se vám dost líbil? #metoo

A věděli jste, že udělat si doma dřevěný rámeček není vůbec těžké? Navíc můžete mít přesně takovou šířku, velikosti a barvu, jakou si jen vymyslíte. No není to esence svobody..

Potřebujete na to pár věcí:
Všechno to seženete v hobby obchodě, já mám nejraději Hornbach nebo Bauhaus.
 > laťku v šíři, která se vám hodí (moje je široká 4 cm)
 > pilku
 > lepidlo na dřevo
 > čalounickou sešívačku nebo spojky na dřevo
 > pokud ho chcete, věšet - zubatý plíšek na zavěšení a hřebíčky
 > případně barvu na dřevo, pokud chcete rámeček natírat
+ obrázek, který si chcete zarámovat (já použila vytištěné volně dostupné obrázky z internetu, koukněte třeba na Pinterest pod heslem "free art printables")

Můžeme?



Nejdřív se rozhodněte, jakým systémem chcete rámeček vytvořit. Buď můžete mít klasický, kde jsou laťky v rozích seříznuté na 45° (což je trochu náročnější na přesnost) anebo ten jednodušší, ale taky moc pěkný, kdy pracujete jen s přímými řezy. Já si vybrala, jak je mým dobrým zvykem, tu složitější cestu.

Pak si uřízněte laťku na potřebné 4 kousky - slepte (nechte pořádně zaschnout) - zasponkujte ze strany, kde to nebude vidět:

Teď už by všechno mělo dobře držet pospolu a můžeme konečně zarámovat obrázek. Nejstudentštější řešení je přilepit zezadu obrázek páskou, další možnost je udělat zadní desku z kartonu nebo z tenké překližky. Já ho jen studentsky přilípla z rubu, jelikož je to "jen" vytištěný obrázek, žádný Monet.

A už je tam - možná mu vyberu lepší místo, ale prozatím na mě tohle podivné zvíře kouká nad jídelním stolem.




V příštím článku se můžete těšit na další způsoby, jak "pověsit" obrázky na stěnu.

Tak zase příště,

Natálie


Mohlo by se vám líbit

1 komentářů