Jak na tkaní?

17:47

Pamatujete si, kdy jste naposled něco dělali něco poprvé? Kdy jste zkusili něco úplně nového? Já si vzpomínám, že jako dítě to bylo pořád něco - jeden týden keramika, druhý týden flétna, třetí týden další novinka. V podstatě každý den byl překvapení a skoro každý den se člověk naučil něco nového.

Docela mi chybělo to objevování nových materiálů, nových dovedností - a tak jsem zkusila tkát :). #cosnačatýmvečerem

Na tkaní potřebujete jen pár věcí - tkalcovský stav, vlnu a jehlu. Já si tkalcovský stav zkusila postavit sama, ale dá se běžně i koupit. Na postup se můžete těšit v nějakém z dalších článků, je to úplně jednoduché.


Tkaní je jednou z tradičních textilních technik a i v dnešní době se pořád ještě například koberce často tkají ručně. Princip je ale úplně jednoduchý:

- základem je vytvořit si na stavu osnovu, jak vidíte na obrázku níže
- vyberte si barevnost, se kterou chcete pracovat a pusťte se do toho




Jak nakonec moje debutní dílo dopadlo, uvidíte v dalším článku, kde vám ukážu, co a jak se dá věšet na zeď - tahle utkaná prvotina bude jedním z tipů.

Já se jdu naučit další tkací vychytávky a v budoucnu tu určitě uvidíte další výtvory, tkaní je totiž dost návykové! Tutorial už brzy..

Tak zase příště,

Natálie

Mohlo by se vám líbit

1 komentářů

  1. Ahoj! Taky doma občas tkám. Začla jsem na "zkušebním" stavu velikosti otevřené knihy a jelikož mě to dost nadchlo, o pár týdnů později jsem od přítele dostala velký stav, na kterém udělám klidně i koberec, šálu nebo pončo :-) https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/181094_562678920430937_1894916924_n.jpg?oh=57785c76bd18a86687dc3e50af27d0b7&oe=590FD9F4
    Přeju Ti, ať se dílo daří! :-)

    OdpovědětVymazat