Papírový drak

12:04


Podzim je tu v plné síle a já se rozhodla, že se tento rok tak trochu vrátím do dětství a vyrobím si papírového draka, kterého budu moct chodit pouštět za větrných volných víkendů. Pouštění draků není jen pro děti, tak se toho nebojte a vyrobte si taky jednoho - uvidíte, že je to pořád zábava!


Budete potřebovat:
papír dle vlastního vkusu - já mám balicí papír z papelote (čím lehčí papír si zvolíte, tím snáz drak poletí, ale taky se tím snáz protrhe)
provázek
dřevěné tyčky jednu kratší, jednu delší (podle toho, jakou chcete mít výslednou velikost draka) - moje jsou průměru 5mm a z Bauhausu
washi pásku
volitelné - stužky na ozdobení

Začněte tím, že si uděláte do všech 4 konců tyček zářezy - tudy za chvilku bude procházet provázek. Následně si z tyček udělejte kříž tím, že je ve středu pevně svážete dohromady. Pomocí provázku pak spojte všechny čtyři výběžky (provázek veďte skrz zářezy) a vznikne vám kosočtverec. Teď si draka obléknětě - vystřihněte z papíru obrazec o trochu větší, než je vaše dračí konstrukce, a postupně všechny strany ohněte směrem do rubu draka a přilepte páskou. Teď už zbývá jen uvázat stužky na ozdobu, ke středovému kříži přivázat provázek, na kterém budete draka pouštět, a můžete vyrazit do terénu!

POZN. z terénu: doporučuji udělat drakový další ocas než je na fotkách, poletí vám ještě líp!

Draka můžete i nějak dál dozdobit, ale já jsem klasik a nechala jsem jen vyniknout pěkný dekor papíru.


Jakožto létací destinaci doporučuji Pražákům vyšplhat se na Děvín. Možná tam potkáte i nějaké dračí souputníky!

Tak zase příště,

Natálie




Mohlo by se vám líbit

3 komentářů

  1. This kite is adorable & awesome. Does it actually fly? :]

    // ▲ itsCarmen.com ▲

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thanks, Carmen! It does - in the article I recommend to make the tail a little longer but otherwise it is ready for any flying adventure! Natalie

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat