Adventní věnec nevěnec

19:47


Nevím, jak jste na tom vy, ale já mám tradice moc ráda. Někdy ale můžou působit z vizuální stránky trochu těžkopádně nebo přeplácaně, a tak podle mě ničemu neuškodí, když je člověk na pohled trochu zjednoduší. Samozřejmě za předpokladu, že tím tradice neztratí svůj hlavní smysl.


Já se letos rozhodla pro trochu jiný adventní věnec. Popravdě, jeden opravdu věncovitý, klasický jsem vyrobila taky, ale tenhle mě prostě baví mnohem víc. Když jsem si hledala, jak vznikla tradice adventních věnců, překvapilo mě, že sahá jen do první poloviny 19. století. Úplně první prý pověsil německý teolog na dveře sirotčince, jakožto doprovod k pokladničce pro přišpění na opuštěné děti. Mezi válkami se pak tahle tradice rozšířila a vzniklo z ní to, co můžeme vidět dnes v květinářstvích. Jenže já prostě moc na ty klasické zdobné dekorace nejsem, a tak jsem zvolila alternativu.


Můj adventní věnec - tedy spíš adventní miska - je na vyrobení úplně jednoduchá a i levnější než klasický věnec (uspořené peníze můžete použít třeba na dárky!). Potřebujete jen keramickou misku (květináč), chvojí, provázek, svíčky a kartičky z tužšího papíru. (Nenechte se nachytat, keramická miska by měla u květináčů stát jen okolo 40 korun. Já ji sehnala v Bauhausu.) Pak jen nastříhejte chvojí na menší kousky, vyplňte jím květináč, naaranžujte svíčky a obvažte je cedulkami s čísly 1-4. A tradá, už je na světě. Už se těším, až ho v neděli zapálím. Určitě ho ještě stihnete vyrobit, je to hned.


Tak hezký adventní víkend a zase příště!

Natálie

Mohlo by se vám líbit

0 komentářů