Mramor na látce

13:21


Mramor má tak krásný efekt, že by byla škoda nechat ho jen v jeho původní kamenné verzi. Barvení látek už mě zajímá dlouho. Můj první byl pokus o shibori batiku, který dopadl tragicky a musela jsem se z něj chvíli vzpamatovávat než jsem sebrala odvahu na další techniky. Postup pro mramorování je docela legrační, zvlášť protože barva na látku se přenáší pomocí pěny na holení. Pokud použijete pěnu z drogerijního oddělení pro muže, zaručuji vám příjemný kreativní zážitek s odérem pánského večírku.


Potřebovat budete jen 3 věci: pěnu na holení (ne gel!), barvy na textil a bavlněnou látku. Na balvnu barvy nejlépe chytají, tak se raději zeptejte na složení, než si látku koupíte.

Postup je velice jednoduchý a nedá se na něm nic zkazit. Nejdřív si do nějakého lavoru nebo na tácek nastříkejte rovnoměrnou vrstvu pěny a pomocí špejle ji vyrovnejte do rovného povrchu. Potom přichází na řadu barva: já nesehnala šedou, tak jsem si ji namíchala s černé a bílé. Odstín použijte jakýkoliv, myslím ale, že právě ta tmavší šedá vypadá nejpřirozeněji. Pak si do pěny nakapejte sem tam trochu barvy, vězměte znovu do ruky špejli a tvořte s ní v pěně vzor podle libosti.


A teď už konečně samotné barvení. Přiložte kus látky na pěnu s barvou tak, aby se hezky celá dotýkala a mohla pojmout pigment. Pak ji opatrně zvedněte a smyjte z ní pod proudem studené vody zbytky pěny. Pak už jen nechte usušit na topení; na mých barvách ještě radili zažehlit, tak se podívejte, co říká lahvička těch vašich.


Měla jsem z výsledku takovou radost, že jsem si hned z látky běžela ušít jednoduché pouzdro na zip. Ještě mu musím vymyslet dostatečně honosné využití, zatím to vypadá, že mu přisoudím funkci mobilní maskérny.

Co vy na mramor?

Tak zase příště,

N.

Mohlo by se vám líbit

0 komentářů